Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Wed 29 Jan 2003 - 13:34:53 MET

Użytkownik "LN" <lunaak_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:b18ahm$mlq$1_at_news.tpi.pl...
> Czy to ma być zwykła LED niebieska ??

W sklepie prosiłem o diodę emitującą ultrafiolet. Myślę, że diody takie są stosowane w rozmaitych testerach, między innymi banknotów. Daje światło fioletowo niebieskie. Ma często spotykaną wśród LED-ów obudowę: Średnica 5 mm, długość 9 mm, od strony nóżek kołnierz, drugi koniec soczewkowaty wypukły.
Obudowa jest całkowicie bezbarwna. Cena bodaj 6 zł.

                                                                   Andrzej.