Autor: Michal Segit (msegit_at_USUN.post.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 22:31:13 MET DST

From: "LN" <lunaak_at_poczta.onet.pl>
> Czy nie orientujecie się gdzie można nabyć większe ilości barytu
bądź
> witerytu ?
> Potrzebuję do przerobu na związki baru - nie do kolekcji.
Najlepiej żeby to
> były nikomu nie potrzebne odpady czy nadwyżki w formie sypkiej
itp..

A ile tego potrzebujesz? "Wieksze ilosci" tzn. 100 kg czy 100+ TIRow?
Boguszow-Gorce k.Walbrzycha, na miejscu starej kopalni (barytu) jest tego dosc sporo porozrzucane w formie hald (powierzchnia kilku ha). Praktycznie (jawnie) nikt tego nie pilnuje, pojedyncze osoby wrecz sa kierowane zeby sobie tam pogrzebaly (ale dla mineralogow praktycznie nic tak ciekawego nie ma...). Nie wiem jednak co sie stanie jesli zjawisz sie tam np. z ciezarowka...

Poza tym w Boguszowie-Gorcach, ale w innej czesci, przy linii kolejowej, znajduje sie zaklad przerobki barytu. Ciagle (tzn. aktualnosc dla 08.2001) dziala (kopalnia jest zamknieta od okolo 1997, szyb zasypany), _podobno_ na barycie z importu (Czechy; wiadomosc z tzw. "trzeciej reki"). Moze oni cos pomoga...?

Przy starej kopalni w Stanislawowie halda byla b.mala (juz) w 1999 (w ogole byla to mala kopalnia, podporzadkowana B.-G.).

Czy jeszcze gdzies w PL wydobywano baryt (nawet jako kopaline towarzyszaca)? ZTCW nie...

pozdrawiam
Michal