Autor: Lukasz Gagala (diopsyd_at_ing.uni.wroc.pl)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 10:48:23 MET DST

     Posiadam kilka części dużej geody. Nie jestem pewien co to za minerał przypuszczam że jest to kwarc ,przy czym nie jest to ametyst ani kryształ górski ,proszę o pomoc.Załączam zdjęcia.

  Ale mi ping-pong skoczył, gdy zobaczylem pierwsza fotke - z tego ujecia wyglada to zupelnie jak kostka fluorytu. Na szczescie sprawa sie wyjasnila, gdy zobaczylem reszte zdjec. Rzeczywiscie sa to krysztalki gorskie o bardzo typowym dla wystapien w migdalkach zredukowanym slupie.   Mam taka propozycje - obsmaruj geodke z zewnatrz jakas zywica a po jej zazchnieciu wrzuc do kwasu (moze byc ocet). Kalcyt nie jest szczegolnie efektowny a po jego wytrawieniu mozna oczekiwac w srodku milej niespodzianki.   Pzdr
  L.G.