Autor: Marcin Dubiel (skotos_at_poczta.fm)
Data: Tue 13 Aug 2002 - 10:47:38 MET DST

Witam Zbigniew,

Monday, August 12, 2002, 8:33:27 PM, napisałeś:

ZT> Uzytkownik "Andrzej Pe3ka" <U238_at_wp.pl> napisal:

ZT> Je6li wolno, ciekaw jestem miejsca pozyskania owej blendy.
ZT> Przy okazji pozwolj sobie na uwagj. Trochj to tr1ci
ZT> nieporozumieniem, - pozbywaf sij blendy z powodu
ZT> radioaktywno6ci ? To? to podstawowa wyrs?niaj1ca j1 cecha.
[..]
ZT> Blenda uranowa, ktora ja posiadalem zebrana zostala w Kotlinie Klodzkiej. ZT> Miejsca dokladnie nie podaje z powodow o ktorych ponizej.
ZT> Mianowicie, blenda ta jest b.krucha- pozostje po niej wszedzie radioaktywny
ZT> pyl, ktory moze byc b.szkodliwy. Oczywiscie, jezeli ja mamy trzymac nalezalo
ZT> by w szczelnie zamknietym naczyniu. Jezeli ma duza aktywnosc warto naczynie
ZT> owinac blacha olowiana. Tak wlasnie trzymalem swoja...

Ja, jak i pewnie większość dyskutujących na tej liście szukają właśnie takich ciekawostek i są w pełni świadomi zagrożeń. Jęśli ktoś nie jest to właśnie dokładnie opisałeś zagrożenia. Prosiłbym nie ukrywać miejsca zebrania, chyba że masz także inne powody.

ZT> ps2. Jeszcze fajniej wygladaja slady emitowanych czastek. Jak kogos interesuje ZT> jak zrobic komore do obserwacji i ma samozaparcie nich pisze na priva. :)

A mógłbyś opisać to w pliku i dać do archiwum listy?

--
Pozdrawiam,
 Marcin                            mailto:skotos_at_poczta.fm

Zawsze mozesz do mnie wrocic... >>> http://link.interia.pl/f1636