Autor: Valheru (valheru_at_polbox.com)
Data: Tue 26 Mar 2002 - 23:20:14 MET

Użytkownik Staszek <stanek_at_pertus.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:001b01c1be42$b31fa8c0$4500a8c0_at_Staszek... Witam serdecznie.

Mam pytanie odnośnie układów krystalograficznych. Mianowicie nie rozumiem za bardzo które osie bierze się pod uwagę w minerale,

Wszystkie jakie w nim są (tzn. mowa jest o osiach symetrii)

 przykład: układ jednoskośny - wiwianit lub colemanit. Może prostszy układ regularny - uraninit lub boracyt.

Układ regularny tak nie dokońca jest prostszy.

Czy możecie wyjaśnić mi zasady rządzące w tych układach ?

To jest dość proste ale na sucho i bez rysunków to moim zdaniem wytłómaczyć się nie da.

Czy można zobaczyć przez mikroskop układ krystalograficzny kryształu i jak duże powiększenie jest potrzebne ?

Tego akurat nie pamiętam.

Proszę o wyjaśnienie moich problemów.

Staszek

Sorry że dopiero teraz odpisuję, ale ostatnio jakby czym innym się zajmuję. Jeśli nadal jesteś zainteresowany to mogę spróbować wygrzebać jakieś materiały, ale to jest korespondencja już raczej na priva.

Pozdrawiam

--
Valheru