Autor: Staszek (stanek_at_pertus.com.pl)
Data: Mon 25 Feb 2002 - 22:23:41 MET

Witam serdecznie.

Mam pytanie odnośnie układów krystalograficznych. Mianowicie nie rozumiem za bardzo które osie bierze się pod uwagę w minerale, przykład: układ jednoskośny - wiwianit lub colemanit. Może prostszy układ regularny - uraninit lub boracyt. Czy możecie wyjaśnić mi zasady rządzące w tych układach ? Czy można zobaczyć przez mikroskop układ krystalograficzny kryształu i jak duże powiększenie jest potrzebne ?

Proszę o wyjaśnienie moich problemów.

Staszek