Autor: Michal Spendel (M.Spendel_at_wasko.pl)
Data: Tue 19 Mar 2002 - 15:29:38 MET

Cześć.
Jestem totalnym "lajkonikiem" w dyscyplinie pt. minerały. Nie mniej jednak kopiąc ostatnio fundament pod dom natknąłem się w w piaskowcu (moja działka "stoi" na glinie i piaskowcu) na ciekawy minerał.
Krótki opis:
Waga ok. 3kg, szklisty, niemal czarny lub bardzo intensywnie brązowy, po uderzeniu w niego kilofem (oczywiście przez przypadek) na uszkodzeniu przepuszcza światło dając bursztynowy kolor. Nie ma krawędzi prostych. Przypomina bryłę przetopionego szkła z butelek. W jednym kierunku ma wyrażne okręgi (trochę jak słoje drewna, lecz mocno uwypuklone). Proszę o pomoc i identyfikacji.
Michał