Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Mon 30 Jul 2001 - 09:12:00 MET DST

> W tygodniu podjade tam jeszcze raz to postaram sie dowiedziec

ok.

> Troche takich zielonkawych skalek tez przywiozlem i faktycznie po wlozeniu
> do wody pokazuja cale swoje piekno. Myslalem ze te zielone to serpentynit,
> przyznaje ze w sprawach mineralow jestem kompletnym laikiem

Ciemnozielony to serpentynit, ale bardzo jasnozielony (bladozielony, jablkowozielony, czasem szmaragdowozielony) juz nie. Nie mozna sie pomylic.

> te potrzebuja znacnie wiekszych niz moje, choc te co mam 800l do malych juz
> nie nalezy

Moze to na karpie? ;) Jakie gatunki bedziesz tam trzymal? Czy to akwarium bedzie morskie, slonowodne (chyba tak skoro wspominales o tych koralowcach)?

> podejrzewam ze na moim etapie wiedzy o mineralach nawet gdybym zobaczyl cos
> ciekawego i tak bym nie wiedzial z czym mam do czynienia

Podstawy latwo zdobedziesz. Zajrzyj do odpowiedniej literatury.

> Mineralow:
>
> na razie nic nie obiecuje tym bardziej ze moja znajomosc mineralow jest
> zadna, chyba ze zdjecia, bo z tym to nie ma problemu zawsze pare fotek moge
> pstryknac. A tak swoja droga chetnie bym sie przylaczyl do jakies wyprawy

Pstryknij, pstryknij.

> jesli czasem cos organizujecie. Choc po pobieznym przegladnieciu grupy nie
> zauwazylem aby takowe sie odbywaly, ale moze sie myle.

Ze dwie wyprawy na rok zawsze tu ktos oglasza. :)

> Generalnie to nawet nie wiedzialem ze tyle ciekawych kopalni mam pod samym
> nosem, zawsze mi sie wydawalo ze w okolicy to sam granit.

Kolo Jordanowa Slaskiego masz najstarszy w Europie kamieniolom nefrytu (dosc cenny mineral) .

A w Strzelinie chyba najglebszy w Europie kamieniolom granitu.

ak