Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Sat 28 Jul 2001 - 18:15:12 MET DST

> Wlasnie dlatego ze wapien alkalizuje wode jest on mi niezbedny. Ma to byc
> zbiornik morski i wapienie sa jak najbardziej pozadane. Jeszcze tylko
> miejsce i juz bede szczesliwy.

Wojtek juz Ci dal namiary na wapien, a ja jeszcze dodam, ze ladny bialy magnezyt MgCO3 mozesz pozbierac na haldzie kolo kopalni magnezytu w Wirach, taki sam wystepuje tez zylkami w wielu miejscach gdzie sa serpentynity, np. w Naslawicach kolo Jordanowa Slaskiego, w Szklarach kolo Zabkowic Slaskich. Zolty magnezyt jest w kamieniolomie magnezytu kolo Grochowa tez niedaleko Zabkowic.
Warto sie tez zainteresowac marmurami (np. Kletno). Poprzegladaj tez sobie mapy na stronie mineralow: http://pc69.wbc.lublin.pl/Mineraly/Mapy/

ak