Autor: Artur Wnuk (artur.wnuk_at_wp.pl)
Data: Wed 11 Apr 2001 - 10:23:11 MET DST

Witam Wszystkich,

Właśnie zapisałem się na listę i pragnę krótko się przedstawić. Nazywam się Artur Wnuk. Z zawodu jestem chemikiem. Obecnie zajmuję się badaniem fotoluminescencji kryształów (głównie granatów i perowskitów) otrzymywanych przez człowieka i domieszkowanych jonami ziem rzadkich (z takich kryształów buduje się lasery). Co się tyczy minerałów to schylę się zawsze jak zobaczę ładny kamyczek. Niestety niezbyt często mam okazję ku temu. Stanowczo przedkładam minerały znalezione osobiście (choćby i bardzo skromnie się prezentowały) nad te którym nie umiałem się oprzeć na giełdach i w sklepach. Moje doświadczenia w poszukiwaniu minerałów są nad wyraz skromne, stąd zapewne częściej będę zadawał Państwu pytania niż odpowiadał na nie. Chyba, że ktoś będzie chciał sprawdzić np. czy za czerwoną barwę piaskowców z Gór Świętokrzyskich rzeczywiście odpowiadają tlenki żelaza ( mnie osobiste sprawdzenie tej oczywistej prawdy sprawiło nie małą przyjemność) - wtedy służę radą.

Pozdrawiam,
Artur Wnuk

Zainstaluj nowego Wpinacza. Uwaga! Ten program mówi i czyta listy! < http://wpinacz.wp.pl >