Autor: Tomasz Doniecki (tea_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 08 Dec 2000 - 21:10:34 MET

:
: Czyli z tego wynika, ze to moze byc rowniez tlenek hafnu?
zy cyrkonia
: wystepuje rowniez naturalnie, czy jest jedynie otrzymywana syntetycznie?

Nie wystepuja naturalnie, przynajmniej do 1992 na pewno nikt ich nie stwierdzil w stanie naturalnym.
Hafn nie tworzy zadnych wlasnych mineralow w naturze, a to oczywiscie w zwiazku z identycznym praktycznie promieniem jonowym z Zr, zawsze ukrywa sie we wszystkich mineralach Zr.

:
: Co by nie mowic, nazwa cyrkonia dalej mi sie nie podoba ;), ale chociaz
sie
: wyjasnilo, ze to nie to samo co cyrkon.

Andrzej sama nazwa sie moze nie podobac ale kamien moglby Ci sie spodobac nie? :o)
Choc ja osobiscie jakos nie przepadam za syntetykami....

Pozdrawiam
Tomasz Doniecki
tea_at_alpha.net.pl
hybryd_at_poczta.onet.pl