Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Thu 07 Dec 2000 - 15:41:38 MET

Jeszcze mi przyszlo do glowy, ze moze cyrkonia jest nazwa obrobionego cyrkonu, analogicznie jak diament i brylant, ale nawet jesli tak jest, to jest to IMO nieporozumieniem, gdyz cyrkonia jest slowem wymawianym miekko, podczas gdy cyrkon twardo co pasuje do twardego (twardosc 7,5 w skali Mohsa) mineralu jakim jest krzemian cyrkonu.

Sa to jednak tylko moje domysly, gdyz nigdy nie spotkalem sie z wyjasnieniem genealogii nazwy cyrkonia oraz sytuacji w jakich powinno sie jej uzywac, o ile w ogole sie powinno (to chyba jakis neologizm).

ak