Autor: ztym_at_npdaxp.fuw.edu.pl
Data: Thu 16 Nov 2000 - 16:55:48 MET

> (...)tam tna rozne rzeczy laserem :)) A ze mam troche Zaklodzia do
> pociecia wiec ich namiary sa dla mnie bardzo cenne :))

Nie wiem czy to jest dobry pomysl. Jezeli chodzi o meteoryty nie nalezy ich podgrzewac. Ciecie laserem jest rownowazne z odparowaniem czesci materialu i jezeli nie jest to dobry laser, tzn nie daje odpowiednio duzej energii w impulsie to powstajacy w czasie jego trwania gradient temperatury moze topic krawedzie materialu.

Polecilbym ci raczej skorzystac np. ze stanowiska do ciecia duzych krysztalow Si na plytki. Stosuje sie do tych celow cienkie linki wolframowe, ktore daja minimalne straty (kryszlaly Si sa rownie cenne). Pily takie na pewno maja instytucje wytwarzajace krysztaly Si, np. Instytut Badan Wysokocisnieniowych PAN, wiec sprawdz tam - www.unipress.waw.pl.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za celestyny! zit.