Autor: Maciej Rozmus (rozmusm_at_piwo.bl.pg.gda.pl)
Data: Fri 04 Aug 2000 - 14:42:29 MET DST

Hogen napisał(a):

> mozno znalaznout kawalki soli? I co agaty v o. Mirow, Alwernia-Regulice,
> Rudno, Nielepice?

 Czesc!

 Mieszkam niedaleko tych miejscowosci wiec czuje sie w obowiazku odpowiedziec :)

 Agaty mozna znalesc w Regulicach i Rudnie. Sa nieduze (2-3 cm) ale za to bardzo ladne kolorystycznie - ostatni znalazlem zolto-czerwone z krysztalkami kwarcu w srodku, czerwono-zielone, zolto-brazowo-czerwone. Niestety w obu tych miejscach agaty trafiaja sie rzadko - wiekszosc geod jest albo pusta albo wypelniona kalcytem, dolomitem lub mineralami ilastami.

 Polecam kamieniolom w Regulicach - udalo mi sie tam znalesc wiekszosc moich okazow.

 Nie slyszalem natomiast o agatach w Nielepicach (tam nie ma skal wulkanicznych) ani w Mirowie

 PS
 Przepraszam, za takie opoznienie ale mialem problemy z serwerem na ktorym mam konto :(

MACIEJ ROZMUS

PUT INTRA SP. Z O.O.                    YUASA   +   OERLIKON
UL. KADŁUBEK 15A          AKUMULATORY DO SYSTEMÓW ZASILANIA REZERWOWEGO
32 - 500 CHRZANÓW          SPRZEDAŻ + MONTAŻ + DIAGNOSTYKA + DORADZTWO