Autor: Wojciech Pawlak (pawlak_at_telecom.lth.se)
Data: Fri 03 Mar 2000 - 12:02:39 MET

Dominito wrote:
> MICACITA: Skala metamorficzna utworzona z kwarcu i biotytu (czasem
> muskowitu). Moze takze zawierac mniejsze ilosci staurolitu (?) <hiszp.
> estaurolita>, granatow, andalucytu, sillimanitu, etc. Zazwyczaj jest barwy
> szarej albo zielonej. Powstaje jako wynik regionalnego przeobrazenia glin.

Nie jestem specjalnym autorytetem w tej dziedzinie, ale wydaje mi sie chodzi o lupek mikowy / lupek lyszczykowy (wszystkie literki "l" nalezy zastapic przez ",l'" :-))

Zwracam uwage, ze angielskie tlumaczenie tej polskiej nazwy to "mica schist" (wg. Slownika Naukowo-Tech. Ang.-Pol. Warszawa, WNT 1998). Na tej podstawie i podanym przez Dominito opisie slownym bazuje moja propozycja.

Pozdrawiam.

___\\__/\__//__//___pawlak_at_telecom.lth.se____
____\\//\\//_____Lund_Insitute_of_Technology_