Autor: Dominito (dominito_at_man.poznan.pl)
Data: Fri 03 Mar 2000 - 09:07:52 MET

Hej!

Jestem tlumaczem i mam problem. W tekscie hiszpanskim pojawia sie nazwa skaly "la micacita". Myslelem, ze problem bedzie prosty: mikacyt, ale niestety zadne zrodlo nie potwierdza istnienia takiej nazwy w jezyku polskim.
Podam moze krotka definicje, jaka udalo mi sie znalezc, na hiszpanskich stronach.
MICACITA: Skala metamorficzna utworzona z kwarcu i biotytu (czasem muskowitu). Moze takze zawierac mniejsze ilosci staurolitu (?) <hiszp. estaurolita>, granatow, andalucytu, sillimanitu, etc. Zazwyczaj jest barwy szarej albo zielonej. Powstaje jako wynik regionalnego przeobrazenia glin.

Czy ktos moze mi napisac, jak sie ta skala nazywa?

Z gory dziekuje.

Dominito