Autor: Krzysztof Wnek (wielki_at_sniezka.bochnia.pl)
Data: Tue 30 Nov 1999 - 17:32:13 MET

> 1.poszukuje dumortierytu opisanego w okolicach gory Mlynsko
> moje wyprawy bazujace na niemieckich mapach geologicznych nie
> przyniosly pozytywnych efektow mimo obejrzenia wszystkich zaznaczonych w
> tej okolicy pegmatytow, sam znalazlem kilka nowych miejsc z pegmatytami,
> ale bez dumortierytu

Dziwne bo koledzy Niemcy sa bardzo skrypulatnym narodem i ich dokonania w geologii sa bardzo szczegolowe. Moze wystapienie tegoz mineralu zostalo stwierdzone mikroskopowo a nie makro?

> wiem, ze dokladny opis miejsca oryginalnego wystapienia jest w
> Zbl.Miner.A. 1936b Fisher G., niestety w bibliotece w ING UWr brakuje
> tego rocznika, licze wiec na kolezanki i kolegow z Poznania, Krakowa,...

Ja zobacze ale to potrwa bo trosze jestem zawalony pisanina a po drugie jestem rozleniwiony przez ta pogode.

> 2. kwestia andaluzytu w Zlotym Lesie, czy ktos zna dokladna lokalizacje
> ( raz pisza o pegmatytach w gnejsie, innym razem w amfibolicie )

Moze autorzy okreslaja tak ta skale, ja mialem piroksenity okreslane jako gabra w niemieckiej literaturze

K. Wnek

PS. Ja omijam G. Sowie bo nic ciekawego w nich nie ma z wyjatkiem bunkrow.