Autor: BEEPER (beeper_at_alpha.pl)
Data: Wed 26 May 1999 - 20:33:11 MET DST

>Chalkantyt cie interesuje.

na przyklad.
Chetnie sie dowiem jak to robia.
Ostatnio kupilem TAKI DUPNY okaz, ze szok. Ma takie wielkie krysztaly, ze jeszcze takiego nie widzialem.

Poruszam ten temat dlatego, bo jak bylem w Morasku, to jeden gostek opowiadal, jak to jakis mineral chcail wyczyscic i wlozyl go do octu ?? na jakis czas.
Po 2 tygodniach octu 0 a na minerale niebieskie krysztalki. Jakos mi sie to dziwne wydaje.

Takze na ostatniej gieldzie w katowicach kupilem takie cos o nazwie Eutektyk chalkantytu i Ałun glinowo potasowy. Jak to kupowalem, to nawet nie wiedzialem, ze to sztuczne. Po prostu jak zobaczylem te WIELKIE i w dodatku bardzo kolorowe krysztaly, to nie moglem sie oprzec.

Moze ktos wie jak to robic samemu ?

No i dla Waszej wiadomosci. Na gieldzie powinien byc Pan Socha ze swoimi okazami Moraska (meteoryt). Moze jacys chetni ? :))