Autor: Tomasz Filipiak (thomas_at_free.com.pl)
Data: Thu 11 Mar 1999 - 17:06:19 MET

>Swoja droga , czy w Polsce wydobywa sie marmur tylko wybuchowo ??

Wybuchy sa tylko metoda posrednia natomiast obrobka blokow odbywa sie juz mlotami pneumatycznymi. Sa uzyskiwane bloki o 2,5m/1,5m/1m. Ktore sa juz przewozone do zakladow kamieniarskich i tam obrabiane. Z tego co wiem w Slawniowicach wiekszosc mieszkancow zajmuje sie kamieniarstwem.

>Ogladalam
>probki rodzimego wyrobu , pelne paskudnych rys

Moze powiesz z jakiego miejsca dokladnie ten marmur byl. Ja mam kilka wyszlifowanych plytek ze Slawniowic i sa naprawde wspaniale. Trzeba doceniac to co mamy w Polsce.

pozdrawiam

Tomasz Filipiak