Autor: Tomasz Filipiak (thomas_at_free.com.pl)
Data: Wed 10 Mar 1999 - 23:06:46 MET

>Cos sie przyjacielu Ci pomylilo.Kop Dewon to nieczynny zreszta juz zaklad w
>Jarnoltowku gdzie wydobywano fyllity.Od 6 lat zreszta juz zamkniety.A nazwa
>jak to nazwa ktos ja wymyslil choc dewonu tam sie nie uswiadczy(moze
jedynie
>dolny bo wiekszosc tych skal jest wieku karbonskiego).W Slawniowicach
>kopalnia marmurow dziala dalej.

To co prawda nie do mnie ale kolega T.D. ma racje kopalnia w Janoltowku nazywa sie `Dewon`.Tylko jeszcze jedna uwaga. Nigdy nie bylem dobrym stratygrafem ale chyba mialo byc dewon `gorny`dolny to najstarszy a gorny to najmlodszy tak mnie zawsze uczyli kolege chyba tez. :))

masyw

>I w Redzinach.

No i w Debniku kolo Krakowa ale te to tylko byly tak nazywane gdyz z petrologicznego punktu widzenia sa wapieniami.

pozdrawiam

Tomasz Filipiak