Autor: BEEPER (mmmccc_at_dino.wsi.edu.pl)
Data: Sun 24 Jan 1999 - 21:35:30 MET

>Zas przez caly krysztal
>babelkow
>krysztalu.
>
>Co to znaczy pasek babelkow powietrza ktore sa pierwotna pl. bedaca
>zarodkiem krysztalu?
>Ja tutaj stawialbym na inkluzje powietrza bo jak powietrze moze byc
>zarodkiem krysztalu?

A czepiasz sie :)))
Tak, troche nieprecyzyjne opisanie, ale tak to wyglada. Domyslnie byla to chyba plytka kwarcu z wieloma babelkami powietrza lub innego gazu ktore sa w czewsci przepolowione z racji tego, ze plytka jest przycieta. W rezultacie nie widac plytki, tylko pasek babelkow od zaczepu, do zaczepu i od jednego boku do drugiego.

>Sciany te z "szerokosci" i z "wysokosci" sa
>strony sa
>pofaldowania
>
>Co do tej faktury to mam pytanie.
>Kazdy krysztal kwarcu wzrastajacy w warunkach naturalnych ma swoje
>specyficzne prazkowanie prostopadle do scian
>slupa co nawet jest cecha rozpoznawcza kwarcu.Czyli w takich hodowlakach tez
>cos takowego moze wystepowac ale oczywiscie niekoniecznie .Mam racje czy
>tez bredze?

Nie wiem zabardzo jak sobie to Twoje prazkowanie wyobrazic. Natomiast wiem co mam i co widzielem (a na tej gieldzie w Wawie widzielem jakies 10 roznych kwarcow, roznych wielkosci). Co do opisania tego pofaldowania, to jest to troche podobne do lusek, jakie maja gady, np. krokodyl. :))))) Dajmy temu spokoj, bo sie zaplacze na smierc. Beda zdjecia, to poogladasz