Autor: BEEPER (mmmccc_at_dino.wsi.edu.pl)
Data: Sat 23 Jan 1999 - 23:17:28 MET

Skoro tu sa takie tegie glowy, to poprosze o wytlumaczenie czegos, co nigdy jakos zrozumiec mi sie nie udalo. Chodzi o oznaczanie plaszczyzn lupliwosci w krystalografii.

Co to oznacza:
lupliwosc doskonala (001)
lupliwosc niewyrazna (112)
lub
Lupliwosc doskonala w/g (0010) -jedynka z kreska u gory co oznaczaja poszczegolne liczby ?

Wiem, sa rysunki, opisy. Ale ja tego nie kapuje. Prosze o odpowiedz prosta, "po chlopsku". Jak to sie ma, do krysztalu, pojedynczego, ktory mamy przed soba? Skoro ma np. doskonala w/g (001) to jak ?

dzieki
BEEPER