Autor: Wojciech Wiktor Pawlak (wpawlak_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Fri 22 Jan 1999 - 12:18:09 MET

On Fri, 22 Jan 1999, Krzysztof Wnek st. wrote:

> Jesli kogos jeszcze zainteresuje tematyka gdzie i w jaki sposob wydobywa sie
> bursztyny w Polsce to moge wyslac xero lub jpg (chyba latwiej i taniej)
> ksiazki bo to raptem 8 stron.

Ja poprosze jpg (jesli masz w jakims bardziej oszczednym formacie to lepiej). A gdybys jeszcze spaowal Zip-em przed wyslaniem na priva, to byloby super

> To jest moje zapytanie. Dawno temu w rejonie Zlotego Potoku kolo Szklarskiej
> Poreby byla sobie zyla ametystu o krysztalkach 6x4 cm i moje pytanie czy
> jest nadal czy zostala rozszabrowana ?

Stan na 2 lata wstecz: duzo wykopow, slady b. intesywnej eksploatacji, najciekawsze rzeczy (urocza zyla szer. 7cm i gniazda wiekosci 2-3 piesci) w blokach skalnych nie do ugryzienia mlotem (o masie 5kg, a nie takim malutkim).Do tego bloki te lezaly bwzposrednio w potoku. Ponadto mozna spotkac bardzo ladne szczotki krysztalkow kwarcu wielkosci ok. 5mm (krysztalki a nie szczotki :-)) Z uwagi na twardosc skaly zabawe polecam zbieraczom o posturze Arnolda S. Pozdrawiam...

       /     Wojciech Pawlak          //
     /  W.Pawlak_at_elka.pw.edu.pl     //

   / www.elka.pw.edu.pl/samorzad //