Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Sat 16 Jan 1999 - 21:09:29 MET

> Jak juz pisalam do kolegi Tomka F. korzystam z komputera kumpla .
> Tylko dlatego wszyscy chca zrobic ze mnie faceta!!!Jestem Violka!!! Nie chce

Witaj Violka, tym razem chyba znowu cos sie pokrecilo i informacja trafila na liste i bardzo dobrze. :)
A tak a propos konta, mozesz zalozyc sobie swoje wlasne konto, na ktoryms z darmowych serwerow i w dalszym ciagu uzywac komputera kolegi do ich odbierania, ale juz z wlasnej skrzynki pocztowej.

> czekac trzy lata ,bo przez ten czas moglabym nazbierac troche kamykow i
> wzbogacic moja biedna kolekcje skladajaca sie zkilku granitojdow,porfirka
> baltygkiego i krysztalu gorskiego.

Lepsze to niz nic - zawsze masz czym oko nacieszyc, ale rzeczywiscie musisz ostro nadrabiac zaleglosci... :)

Twoj pierwszy krok byl bardzo dobry, trafilas na liste mineraly, to juz polowa sukcesu. ;) Proponuje teraz oprocz dyskusji ze starymi wyjadaczami w tej dziedzinie, ktore sa cenne, ale wszytkiego nie zastapia, szczegolnie gdy rozmowa toczy sie na odleglosc, abys zaczela swoja przygode z mineralami od poczytania porzadnej literatury.

Dla mnie przez dlugi okres czasu najlepsza pozycja jaka posiadalem byla ksiazka "Vadamecum zbieracza kamieni szlachetnych i ozdobnych" pod red. M. Sachanbinskiego, WG, Warszawa 1984 . Byl to jednak okres kiedy trudno bylo cokolwiek kupic, rowniez ksiazki, tak wiec przypadek sprawil, ze ta ksiazka, na ktora akurat trafilem, stala sie moim przewodnikiem po swiecie mineralow.

Obecnie wybor jest wiekszy, aczkolwiek niewiele jest pozycji takich, ktore moznaby uznac za szczegolnie przydatne dla mineraloga-amatora (najwiecej jest atlasow mineralogicznych, ale to niewystarczajace zrodlo wiedzy o mineralach...).

Z przewodnikow najwiekszym uznaniem cieszy sie chyba "Zbieramy mineraly i skaly" J. Janeczek, K. Kozlowski, J. Zaba, WG, W-wa 1991. Przewodnik po Dolnym Slasku.

Ponadto godne polecenia sa "Kamienie szlachetne i ozdobne Slaska" M. Sachanbinskiego, Ossolineum, Wroclaw 1980.

O literaturze moznaby dlugo...

W tej chwili wiekszosc wolnych chwil zajmuje mi przygotowywanie stron www listy dysk. chemfan, gdyby nie to byc moze juz gotowy bylby spis literatury na stronie listy mineraly. W tej chwili mineraly musza jednak poczekac na swoja kolej...

Jesliby jednak ktorys z dyskutantow poswiecil nieco czasu na przygotowanie  takiego spisu (moze byc w zwyklej postaci tekstowej) i mi go podeslal emailem,  wowczas moge go umiescic na stronie WWW naszej listy. Zatem czekam...

> P.S.Moze ty moglbys mi napisac jakie sa przedmioty na pierwszym roku
> geologji dziennej?

Spis przedmiotow na wszystkich latach geologii jakiegos uniwersytetu tez ew. moge umiescic na stronie listy mineraly - w szczegolnosci jesli takich informacji nie mozna znalezc na stronie uniwersytetu. Zatem rowniez ew. prosze o podeslanie i takich informacji.

> P.S.Myslisz,ze T.F.da sie udobruchac?(Tak w ogole to nie wiem o co mu
> chodzi...).

Mysle, ze sie da, chociaz ja tez oczywiscie nie wiem o co chodzi... ;))))

Pozdrawiam
ak