Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Mon 07 Dec 1998 - 23:34:18 MET

> Chcialem po prostu aby dostep do grupy nie byl ograniczony do malego grona.

Oglosilem istnienie listy dyskusyjnej i strony www listy mineraly na:

  1. newsach: pl.comp.www.nowe-strony pl.sci.kosmos pl.sci.chemia pl.sci.fizyka pl.rec.zbieractwo pl.soc.edukacja pl.ogloszenia.rozne pl.internet.nowosci
  2. w wyszukiwarkach internetowych
    1. polskich: www.chip.pl www.altavista.pl infoseek.icm.edu.pl http://netfind.icm.edu.pl/ http://www.szukaj.com
    2. zagranicznych (najbardziej popularnych): excite, hotbot, lycos, altavista, infoseek, netfind, webcrawler
  3. w polskich katalogach adresowych: http://www.polska.net/book/ - Internetowa ksiazka adresowa http://www.wp.cnt.pl/ - Wirtualna Polska http://panorama.plj.com.pl - Panorama Internetu http://www.onet.pl/ - OptimusNET http://www.news.com.pl http://www.informacja.pl http://www.wow.pl/ http://www.polishworld.com/ http://plwww.fuw.edu.pl/ PZS - Polskie Zasoby Sieciowe
  4. Na liscie dyskusyjnej geomorfologia: geo-pol_at_math.amu.edu.pl

> Wiem ze polskie grupy dostepne sa rowniz w innych krajach. Zreszta dostep do

Na liste mineraly tez sie moze zapisac kazdy, bez wzgledu na kraj, w ktorym rezyduje.

> news jest teraz takze mozliwy przez przegladarki WWW. Jezeli chodzi o spam

Nasza liste juz teraz mozna czytac na www (poprzez archiwum, na ktorym wyslana wiadomosc pojawia sie maksymalnie po kilku minutach od czasu dystrybucji przez listserwer).

> mysle ze lista nie bylam obiektem zbyt duzych atakow. Przegladalem kilka
> list o charakterze hobbystycznym i nie wyglada to tak zle. Jezeli chodzi o

Tragicznie rzeczywiscie nie jest, ale jest gorzej niz na listach - obserwuje czasem pl.sci.chemia i sporo jest wiadomosci, ktorych nawet nie warto czytac/sciagac lub odpowiadac na nie. Na liscie dyskusyjnej chemfan dyskusje pojawiaja sie mozna by rzec skokowo, tak zreszta jak i na mineralach, ale przynajmniej te dyskusje sa do rzeczy i spamu jest zdecydowanie mniej.

> Przeciez teraz na nasza liste nie trzeba byc zapisanym by wyslac na nia
> jakas informacje i spam jakos sie nie pojawia.

Wlasnie dlatego, ze nie ma tu przypadkowych "przechodniow" tak jak na newsach, a gdyby sie pojawili, to mozna bedzie tak skonfigurowac listserwer, zeby osoby nie zapisane na liste nie mogly na nia wysylac.

> Chcialem sprawdzic czy
> zainteresowanie uzytkownikow listy na tyle duze aby utworzyc odpowiednik
> listy mineraly, pomijajacy poszukiwaczy skarbow i archeologow gdyz to juz
> jest na pewno odrebna dzialka. Mysle ze bede mogl liczyc na wasza pomoc przy
> przeprowadzaniu glosowania. Mysle ze nie nastapi to wczesniej niz w styczniu
> gdyz chce to jeszcze dobrze przemyslec. Prosze o wszlkie uwagi i komentarze.

Prawdopodobnie wczesniej czy pozniej taka grupa na newsach powstanie i zapewne zostanie sprzezona z nasza lista, nie mam wiec zamiaru tej procedury wstrzymywac, pomimo ze oprocz oczywistych zalet ma tez i swoje wady, niestety.

O dziwo, po ogloszeniu listy mineraly na newsach zainteresowanie strona www jak tez i sama lista jest niewielkie. Zaledwie kilka osob odwiedzilo strone i tylko jedna nowa osoba od czasu ogloszenia do dzisiaj sie zapisala -  w dodatku z Uniw. Sl., a wiec prawdopodobnie zadzialalo Twoje Tomku ogloszenie, a nie newsy.
Moim zdaniem sugeruje to wyraznie, ze nie na newsach trzeba szukac nowych czlonkow do dyskusji.

Wydaje mi sie, ze nalezy przede wszystkim dotrzec do osob mogacych byc potencjalnie zainteresowanych tego typu tematem, a wiec nalezy dotrzec do ludzi na wszystkich wydzialach geologicznych i geograficznych wszystkich uczelni w Polsce oraz innych instytucji majacych zwiazek z geologia i mineralogia (np. jubilerzy). Jedna z metod, ktora skutecznie wyprobowalem kiedys na jednej z uczelni jest wyslanie prosby do administratora serwera na danej uczelni/wydziale, aby przeslal wiadomosc e-mail o istnieniu listy do wszystkich pracownikow i studentow wydzialu geologii i geografii oraz ew. niektorych innych wydzialow.
Jesli moglbys Tomku, lub ktokolwiek inny chetny, cos takiego zrobic (nie zawsze jest to takie proste znalesc adres admina) to byloby wspaniale.

Inna sprawa, ze na naszej liscie jest zapisanych 50 osob, ale jakos wiekszosc nie jest skora do rozmowy.

> Jezeli chodzi o ilosc subskrybentow to jest ona teraz duza ale osoby ktore w
> czynny sposb biora udzial w dyskusji jest naprawde nie wiele. Natomiast
> jezeli chodzi o propagacje listy to ja bardzo chetnie na stronach do ktorych
> mam bezposredi dostep zmieszcze obszerne informacje o liscie. Jestem tez che
> tny w udzieleniu pomocy przy wykonywaniu strony mam juz jakies doswiadczenie
> w wykonywaniu podobnych rzeczy.

OK Tomek, dziekuje, ze sie zglosiles do pomocy w tworzeniu "odlotowej" (mam nadzieje, ze taka bedzie ;)) strony - ustale z Toba szczegoly, co i jak, za pare dni, w korespondencji prywatnej.

> Jezeli chodzi o poinformowanie innych ludzi u nas na wydziale to nie ma
> sprawy w poniedzialek beda wisialy ogloszenia propagujace liste. Tylko jest

Swietnie! Zachecam innych dyskutantow do podobnej dzialalnosci. Prosze tez nie zapomniec podac adresu www strony: http://www.man.lodz.pl/MINERALY/

MINERALY w adresie musza byc koniecznie duzymi literami.

Pozdrawiam
AK