Autor: Tomasz Filipiak (bronek_at_free.com.pl)
Data: Fri 04 Dec 1998 - 23:17:12 MET

Witajcie !!!

Wkradlo sie moze kilka bledow w moja propozycje ale to raczej jezykowych. Strone o ktorej mowisz jakis czas temu dosyc szczegolowo przejzalem. Wiem jak ma wygladac procedura zakladania nowej grupy nie listy jak to poprzednio to nazwalem.
Chcialem po prostu aby dostep do grupy nie byl ograniczony do malego grona. Wiem ze polskie grupy dostepne sa rowniz w innych krajach. Zreszta dostep do news jest teraz takze mozliwy przez przegladarki WWW. Jezeli chodzi o spam mysle ze lista nie bylam obiektem zbyt duzych atakow. Przegladalem kilka list o charakterze hobbystycznym i nie wyglada to tak zle. Jezeli chodzi o opis staralem sie cos samemu wystukac. Pierwotnie chcialem nazwac liste pl.sci.geologia ale pomyslalem o wszystkich uzytkownikach listy mineraly ze nie warto zmieniac przyzwyczajen. Byl to oczywiscie pomysl, chcialbym jednak zaznaczyc, skoro mozna stworzyc takowa grupe a mysle ze nie bylo by zadnych duzych sprzeciwow to dlaczego by nie. Mysle ze newsy w niedlugim czasie stana sie bardziej popularne i coraz wiecej ludzi bedzie do nich siegac. Jezeli chodzi natomiast o sprzegniecie listy z grupa newsowa nie jest to jakims koniecznym warunkiem zreszta modernowanie nie mialo by sensu. Przeciez teraz na nasza liste nie trzeba byc zapisanym by wyslac na nia jakas informacje i spam jakos sie nie pojawia. Chcialem sprawdzic czy zainteresowanie uzytkownikow listy na tyle duze aby utworzyc odpowiednik listy mineraly, pomijajacy poszukiwaczy skarbow i archeologow gdyz to juz jest na pewno odrebna dzialka. Mysle ze bede mogl liczyc na wasza pomoc przy przeprowadzaniu glosowania. Mysle ze nie nastapi to wczesniej niz w styczniu gdyz chce to jeszcze dobrze przemyslec. Prosze o wszlkie uwagi i komentarze.

Jezeli chodzi o ilosc subskrybentow to jest ona teraz duza ale osoby ktore w czynny sposb biora udzial w dyskusji jest naprawde nie wiele. Natomiast jezeli chodzi o propagacje listy to ja bardzo chetnie na stronach do ktorych mam bezposredi dostep zmieszcze obszerne informacje o liscie. Jestem tez che tny w udzieleniu pomocy przy wykonywaniu strony mam juz jakies doswiadczenie w wykonywaniu podobnych rzeczy.
Jezeli chodzi o poinformowanie innych ludzi u nas na wydziale to nie ma sprawy w poniedzialek beda wisialy ogloszenia propagujace liste. Tylko jest maly problem, na wydziale dostep do internetu jest bardzo ograniczony sprowadza sie to do 4 -5 terminali z ktorych korzysta 3 wydzialy (pracownicy i studenci). Moge jeszcze ogloszenia umiescic w Panstwowym Instytucie Geologicznym oddzial Gornoslaski gdyz mieszkam niedaleko od niego. To moge zrobic na teraz moze jeszcze w przyszlym tygodniu bedac w Krakowie rozwiesze jakies informacje o liscie na AGH i ewentualnie UJ. Mysle ze rowniez dobrym pomyslem bedzie ponowne ogloszenie w newsach i gdzie tylko sie da ze lista istnieje.

pozdrawiam Tom