Autor: Tomasz Doniecki (herbatas_at_friko5.onet.pl)
Data: Fri 04 Dec 1998 - 17:36:00 MET

-----Wiadomość orginalna-----
Od: Mira Saternus <mira_s_at_friko2.onet.pl> Do: Multiple recipients of list <mineraly_at_man.lodz.pl> Data: 4 grudnia 1998 15:00
Temat: Re: Odp: Chryzoprazy ze Szklar.

>Witajcie!
> A jezeli chodzi o nowosc
>Czy moglbys podac jakies blizsze dane? Byc moze bede tam w przyszlym
>roku i chetnie odwiedze Braszowice.
>Pozdrowienia
>Mira

Lokalizacja tego miejsca nie bedzie latwa ni dla Tomka i ni dla mnie a to ze wzgledow czysto dojazdowych(przywieziono nas tam autobusem i tak tez stamtad odjechalismy).Ale sprobujmy.Kamieniolom w Braszowicach w ktorym wystepuje thulit polozony jest tuz obok glownej drogi z Zabkowic Sl. do Klodzka(jadac od strony Zabkowic po stronie prawej).I z tego co pamietam to jest to jedno wyrobisko (w innym kamieniolomie w Braszowicach sa dwa wyrobiska).W kamieniolomie znajdziesz gabra wyraznie ukierunkowane .Thulit tkwi w gabrze w postaci nieregularnych skupien i jest barwy jasnorozowej.Czesto znajduje sie w poblizu przebiegajacych zylek plagioklazowych.

I to na razie tyle z tego co ja sobie przypominam(i co widze). Moze cos Tomek wiecej pamieta.

                                                               TEA