Autor: Piotr Gieszcz (piogie_at_albit.geo.uw.edu.pl)
Data: Mon 17 Nov 1997 - 11:42:13 MET

  Z pewnym zdziwieniem zauwazam, ze niewiele sie dzieje na tej liscie.   Czyzby nie bylo juz na tym swiecie geologow ?

  Pozwole sobie prztoczyc fragment korespondencji:

> Panuje zasada: co znajdzesz to twoje.
> Pomijajac oczywiscie poszukiwania na terenach ktore maja swego
>wlasciciela, czyli terenow typu pole, prywatny kawalek lasu, zaklad
>wydobywczy,kopalnia, halda etc...
> Jezeli jest to prywatne to trzeba miec pozwolenie
>wlasciciela, moze zaistniec koniecznosc podzielenia sie plonami, zaplata
>haraczu w roznych formach. Sytuacje skarajne wystepuja wtedy gdy jakas
>banda nieodpowiedzialnych kretynow narozrabiala wczesniej i wlasciciel ma
>juz totalny uraz psychiczny na punkcie wszystkiego co pachnie geologia.
> [...]

  Czy ktos ma moze cos do dodania w tej sprawie?   Ja wiem ze takich przepisow sie nie przestrzega, ale jak wyglada prawna pozycja zbieracza? Wnikal ktos w to?

  Mam do Szanownych Czytelnikow I Subskrybentow jeszcze dwa pytania, moze znajdzie sie ktos, kto bedzie umial na nie odpowiedziec i zechce sie swoja wiedza podzielic.

  1. Gdzie mozna znalezc informacje nt. jaskin i form krasowych Dolnego Slaska, ze szczegolnym uwzglednieniem kopalnej fauny? Namuliska Jaskini Niedzwiedziej w Masywie Snieznika sa mi znane. Jest tego jeszcze wiecej?
  2. Gdzie znalezc w miare dobre i aktualne opracowanie geologii polskiej czesci Karpat? Czy wiecie cos na temat skamienialosci w lupkach fliszu karpackiego? Moze by ktos napisal cos na ten temat? Mozna uzywac slow trudnych i zwrotow fachowch... ;))

 Oczekujac szybkiej i tresciwej odpowiedzi,

 Piotr.

            /\
    /    \       \        e-mail:
  /        \       \      piogie_at_geo.uw.edu.pl
    mente et malleo