Re: UWAGA - Wirus CIH !

Autor: R. Zylla <zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl>
Data: Wed 02 Dec 1998 - 13:18:04 MET

At 10:41 12-02-98 +0100, you wrote:
>Szanowni Panstwo,
>
>Rodzina wirusow nazywa sie CIH i moze powodowac nie tylko skasowanie
>dysku twardego (na szczescie zwykle tylko 26 dnia miesiaca) ale takze w
>sprzyjajacych okolicznosciach i w bardziej zlosliwej odmianie kompletne
>zniszczenie flash-biosow w nowych typach komputerow. Wirus dziala tylko
>w srodowisku Win95/98 i nie jest wykrywany przez Norton Antivirusa,

>Informacje o tym wirusie znajda Panstwo w nastepujacych miejscach:

> [...]

  Mozna tez znalezc (od dwoch miesiecy) troche blizej

  http://wipos.p.lodz.pl/av/cleancih.html

  Jest tam tez link do zaladowania programu czyszczacego.
  Poniewaz to jest server domeny politechnicznej
  to sie chyba szybko zaladuje. :)

  Osobom uzywajacym Worda polecam takze program f-macrow.exe
  do usuwania macrowirusow z dokumentow Worda, Excela itd.

  http://wipos.p.lodz.pl/av/setupfm.zip

>w wielu innych zreszta tez. Wystarczy w dowolnej wyszukiwarce dac haslo
>"CIH virus".
>
>Ostatnie z wymienionych miejsc jest o tyle dobre, ze pozwala na
>sciagniecie produktu Symanteca do wykrywania i deaktywacji wirusa.
>
>O skali problemu swiadczy fakt, ze po zakonczeniu naprawiania mojego
>komputera otrzymalem komunikat o wykryciu wirusa w ok. 170 plikach,
>glownie systemowych...

  Jesli ktos z Panstwa ma dziecko grajace w gry komputerowe,
  ktore kupilo czasopismo z CDRomem CDAction nr 10/98
  to ostrzegam ze byl tam zawarty wirus Marburg. Tez wredny.

--
Romek
      ~~~~ PeCetologia to nauka doswiadczalna Š ~~~~