Lista chemfan@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Jakim domowym sposobem sprawdzić stężenie H2O2?

To: chemfan@man.lodz.pl
Subject: Jakim domowym sposobem sprawdzić stężenie H2O2?
From: Nano <nano104@interia.pl>
Date: Fri, 21 Aug 2020 15:48:31 +0200
Jakim domowym sposobem sprawdzić stężenie H2O2?Mam kupiony roztwór 12% i
chciałbym sprawdzić czy rzeczywiście takie jest jego stężenie. Nie mam biurety,
więc miareczkowanie raczej odpada.&nbsp;Wydaje mi się, że można by to chyba
jakoś policzyć rozkładając próbkę tego roztworu na tlen i wodę i mierząc ile
się wydzieliło tlenu. Tylko co z domowych substancji nadawałoby się na dobry
katalizator rozkładu H2O2?&nbsp;Propozycje upuszczenia kropli własnej krwi z
góry odrzucam, a kaszanki nie mam na składzie. ;)
  • Jakim domowym sposobem sprawdzić stężenie H2O2?, Nano <=