Re: mikrobiologia techniczna ... - życie krzemowe

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Thu, 11 Apr 2013 18:46:51 +0200

Z całym szacunkiem, ale to o czym Pan mówi, to mikroorganizmy zbudowane
z "normalnych" cegiełek, tylko dzieki swoim enzymom posiadające
zdolność syntez różnorodnych substancji.

> Rok 2011-2012, zaczynam prace z bakteriami krzemowymi (nie zawierają
> węgla,

jak to nie zawierają węgla? Jak to rozumieć?

> Panie doktorze Witoldzie Mozga - bakterie krzemowe istnieją.

Dziękuję za nobilitację, ale nie jestem i raczej już nie będę
doktorem. Co do bakterii krzemowym, to rozumiem, że niektóre
organizmy wspomagają się krzemianami do budowy pancerzy, ale chyba nie
o to nam chodzi.

Ja mam swoje zdanie: jeśli kiedyś spotkamy obcą cywilizację to zapewne
bedą wyglądac podobnie jak my i będą mieć DNA i enzymy analogiczne do
naszych, jesli wręcz nie identyczne. Sądzę, że jest to zdeterminowane
prawami fizyki.