RE: kabel grzejny

Autor: Piotr Pelc <piotr-pelc_at_wp.pl>
Data: Fri 02 Dec 2011 - 14:52:02 MET

I. drut oporowy można podłączyc lecz musi posiadac zabezpieczenie w postai
bezpiecznika różnicowo-prądowego(będzie pośrednio narażony na wilgoć-wiec do
porażenia w przypadku uszkodzenia izolacji tylko jeden krok), odnośnie
izolacji proponuje stosowana przy przezwajaniu silników elektrycznych jest
odporna na temperature i znakomicie izoluje.
II. Drut oporowy można kupić na zamówienie lub zastosować inny np. od
piecyka elektrycznego ma około 2 kW mocy(koszt około 20-30zl)-wydaje się
duzo(2kW lecz moc można łatwo zmniejszyc np. poprzez szeregowe włączenie
zwykłej żarówki o mocy np. 150 lub 200 W.

III. Odnosnie sterowania polecam uniwersalny regulator oświetlenia można nim
regulowac moc płynnie i jest znacznie tańszy od autotransformatora poza tym
ma niewielka mase.

Przypominam o zabezpieczeniu przeciw porażeniowym TO JEST WAŻNE !!!