Re: kabel grzejny

Autor: Michał Obrzydziński <michal_at_jastrzebia.pl>
Data: Fri 02 Dec 2011 - 12:20:56 MET

Witam
Czy na tak małą skalę warto inwestować w kabel grzejny ? Ja w takich
sytuacjach stosuję drut oporowy Kanthal w koszulce termoodpornej, taka
plecionka z włókna szklanego do kupienia w sklepie elektronicznym. W
rozwiązaniu najprostrzym wystarczy policzyć opór na konkretnej długości jaka
jest potrzebna (druty te mają stałą wartość np x ohm/cm) i z prawa ohma
wyliczyć jakim napięciem można zasilać i jaką moc będzie wydzielać lub po
prostu nawinąć na rurkę i z regulowanego zasilacza podawać coraz większe
napięcia aż osiągnie wystarczającą temperaturkę.
Rozwiązanie jakże proste i tanie a przy tym skuteczne.

Pozdrawiam
Michał Obrzydziński
www.portalnaukowy.edu.pl