Re: Mój pokaz naukowy

Autor: Michał Obrzydziński <michal_at_jastrzebia.pl>
Data: Thu 05 May 2011 - 08:10:32 MET DST

Dziękuję za miłe słowa, sugestie i znalezienie błędu. Zaraz się biorę za
poprawkę :) Co do innych efektownych eksperymentów to chętnie pokazał bym
wszystkie, ale nie starczyło na to czasu ani pieniędzy. Podstawowy problem
przy organizacji tego typu pokazów to brak gotówki. A nikt nie kwapi się za
bardzo do finansowania, mnie samego niestety na wiele nie stać choć się
staram.

Teraz przymierzam się do pokazu na organizowanym w Radomiu II Pikniku
naukowym, i na razie szukam sponsora, który sfinansował by przynajmniej
część kosztów.

Co do wdychania gazów, którymi nie można oddychać, to przypadek utraty
przytomności mi ani osobom, które z mojej butli wdychały jeszcze się nie
przydarzył. Zdaję sobie sprawę z zagrożenia i zawsze polecam najpierw dobrze
przewentylować płucka i dopiero wdychać i przed kolejnym znów dobrze się
przewietrzyć. Gorzej jest z SF6, tego gazu nigdy nikomu nie pozwalam
wdychać, a gdy sam go próbuję staram się od razu w pozycji odwróconej "płuca
wyczyścić" gdy tego nie zrobiłem naprawdę dużo gazu pozostaje w płucach i
odczuwam efekt jakbym był w górach. Domyślam się, że może to być
niebezpieczne.

Chciałem też zapytać, czy ktoś z Państwa ma może pomysł na zakup taniego
metanu w butli ? Kupiłem ostatnio w Linde (ta czerwona butla) ale niestety
mieli tylko czysty i za 2,5 m3 zapłaciłem niebagatelną sumę 460 zł L głównie
dzięki temu do pokazu musiałem sporo dołożyć z własnej kieszeni. Pokaz miał
być naprawdę efektowny . i był.

Pozdrawiam serdecznie

Michał Obrzydziński

www.portalnaukowy.edu.pl