Re: Mój pokaz naukowy

Autor: ll <listowner.listy_at_googlemail.com>
Data: Wed 04 May 2011 - 15:26:38 MET DST

> Jako, że nie ma tu ostatnio zbyt dużego ruchu postanowiłem pochwalić
> się moim pierwszym poważnym pokazem naukowym, który zakończył się dużym
> sukcesem :) fotorelacja w moim portalu naukowym pod adresem:
> http://www.portalnaukowy.edu.pl/dzienotwarty1.htm Szykuje się niebawem
> koleiny, na który przygotuję jeszcze więcej atrakcji.

Zapewne kilka osob z widowni zostanie na skutek Twojego pokazu
zarazonych bakcylem chemii i zostanie w przyszlosci chemikami.

Z wdychaniem gazow, ktorymi nie mozna oddychac trzeba uwazac, mozna
sie nimi zachlysnac przy zbyt glebokim wdechu, stracic przytomnosc i
jesli nikt nie wymusi oddychania sztucznym oddychaniem to bedzie to
koniec eksperymentatora.

A czy pokazywales jak rozne obiekty moga plywac na szesciofluorku
siarki: http://www.focus.pl/video/film/niewidzialna-woda/ ?

Oprocz cieczy superlepkiej, mozesz tez zrobic zel ze spirytusu i
malego dodatku stezonego roztworu octanu wapnia - w ten sposob
powstanie "zestalony" alkohol, ktory mozna podpalic.
Niektore inne klasyczne efektowne doswiadczenia:
http://chemfan.pg.gda.pl/Doswiadczenia/KlasDosw.html

Z pewnoscia rozklad dwuchromianu amonu tez warto pokazac i niektore
rekacje oscylacyjne.

PS. Na stronie masz blad:
"W rolach głównych wystąpili: chloran potasu wraz z azotanem baru i
sacharozą - kolor czerwony,"

Mozesz zdawac relacje z kolejnych pokazow.

Powodzenia.