Re: odwadnianie etanolu wodorkiem wapnia

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 09:54:11 MET DST

Dziękuję za odp.
Jeśli faktycznie miałbym domieszkę azotku w CaH2, to czy ew. powstały
amoniak pozostanie po destylacji rozpuszczony w etanolu (musiałby
rozpuścić się w chłodnicy) czy po prostu uleci jako gaz z wylotu
chłodnicy?
Nie wiem jak z rozpuszczalnością NH3 w etanolu, ale gdyby jego
stężenie w moim destylacie faktycznie było znaczne, to powinno
wystarczyć wygotowanie etanolu pod chłodnicą zwrotną (?)
pozdr
kk