Re: odwadnianie etanolu wodorkiem wapnia

Autor: Tomasz Pluciński <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 10:06:27 MET DST

Nie wiem jak z rozpuszczalnością NH3 w etanolu, ale gdyby jego
stężenie w moim destylacie faktycznie było znaczne, to powinno
wystarczyć wygotowanie etanolu pod chłodnicą zwrotną (?)

Ja kiedyś wyraźnie wyczuwałem zapach w destylacie. Rozpuszzcalność ale i
lotność jest doskonała. Myślę, ze wystarczy przedestylowac znad zsczypty
P2O5