Odp: Nanosrebro

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Thu 23 Apr 2009 - 08:17:57 MET DST

Jeśli chodzi o nanosrebro to ja też chciałbym się pochwalić. Opracowałem
szereg preparatów nanosrebra. Udało mi się otrzymać trzy kolory
nanosrebra (różnica wielkości cząstek) żółty, niebieski i czerwony. Co
ciekawe żółty zmieszany z niebieskim dał zielony. Udało mi się
przetransformować te kolory do tworzywa sztucznego co mogło by
spowodować że można by produkować kolorowe tworzywa biobójcze bez
barwników czy pigmentów. Opracowałem także metodę domieszkowania
półproduktów, tj. granulatu polipropylenowego, co ciekawe zaobserwowałem
migrację jonu wgłąb w metodzie mokrej domieszkowania granulatu choć
wydawało mi się to niemożliwe.

Niespecjalnie się tym interesowano choć wyniki zostały przedstawione
swojego czasu jednej z firm zajmujących się nanotechnologią i
nanosrebrem. Powód problemów z wdrożeniem technik rozpoczyna się już od
jednostki. Kiedyś wyczytałem ciekawą mądrość " Słowo innego osiołka
znaczy więcej dla osiołka niż słowo nawet najmądrzejszego słonia", nie
stawiam się tu w roli mądrego słonia, bynajmniej. Kiedyś miałem okazję
przyjrzeć się pewnej pracy, wykonywał ją zakład w którym pracowałem oraz
niezależna osoba. Otrzymano dwa produkty, produkt który wykonała ta
niezależna osoba był o wiele lepszy, mimo to instytut promował swój,
gorszy produkt dla tego ze był ich. Ta osoba deklarowała chęć pracy dla
instytutu ale zostało to olane a przecież nic nie stało na przeszkodzie
by tego człowieka zatrudnić i mieć wartościowego pracownika w zespole
który mógłby się jeszcze sporo nauczyć i trochę nauczyć innych.

Nie wiem czy tak jak u nas dzieje się za granicą ale nieraz odczułem na
własnym tyłku że być dobrym w czymś to u nas prawie nic. Byle miernota
ale ze znajomościami i układzikami ma większe szanse niż wartościowy
człowiek.

Pozdrawiam
MdG