Re: Odp: RE: Odp: Elastyczna pianka poliuretanowa

Autor: Lena <stuktup_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 22 Apr 2009 - 22:45:56 MET DST

Nanosrebro, złoto miedź oraz tlenki cynku i tytanu w formie
nanometrycznej są już bardzo mocno rozpowszechnione. Jest cały szereg
produktów zawierających nanocząsteczki zarówno w produktach
przemysłowych jak i użytku codziennego-domowego. Produkcja jest bardzo
tania (w przypadku srebra) i jest na poziomie paru złotych. Problemy
zaczynają się w momencie chęci rejestracji komponentów/produktów w
urzędzie ds produktów biobójczych. Niestety nanomateriały nie przechodzą
testów na biobójczość zgodnie z wymaganimi urzędu. Dyskusyjną jest
również, sprawa wpływu na zdrowie nanomateriałów/nanokomponentów i ich
oddziaływania na organizm ludzki. Na chwilę obecną wygląda na to, że
nanorurki węglowe będą niedopuszczone do ogólnego zastosowania ze
względu na skutki zdrowotne (informacje z ostatniej konferencji
dotyczącej REACH). Nie wiadomo jaki los czeka inne nano ale spodziewamy
się, że albo będzie zakaz stosowania albo będzie konieczność wykonywania
dość kosztownych badań dotyczących oddziaływań na środowisko i człowieka.
Srebro i spółka nie wykazują raczej własności biobójczych a raczej
biostatyczne.
Co do opatentowania nanosrebra. Patentuje się technologie innowacyjne a
otrzymywanie nanosrebra innowacyjne było jakieś 40 lat temu. Wniosek
oczywiście złożyć można, co do otrzymania patentu hmmm może być ciężko.
Tak czy siak innowacyjne, nowe technologie patentowałabym

Pozdrawiam,
Magda Balcer

http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fstreetmoda.pl%2F%3Fsrc01%3D85ae5&sid=703