RE: Otrzymywanie wolnych metali

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Thu 15 Jan 2009 - 21:46:22 MET

> uzywamy Aropolu FS 1973 bodajze a wady na odlewach maja charakter
> powierzchniowy, babelki "wyplywaja" tuz pod powierzchnie beda usuniete
> przy szlifowaniu inne rysy i slady to wynik spakowania surowej nie do 100%

Przydało by się odpowietrzyć w podciśnieniu. Niektóre z reaktywnych metali
mogą Ci reagować z tą żywicą. Teraz sobie przypominam że widziałem gdzieś
taką tablicę a było to w podstawówce na chemii, nie było wszystkich
pierwiastków ale dużo było. Ponad to kiedyś były takie tablice jak wygląda w
uproszczeniu technologia otrzymywania cementu, kwasu siarkowego, mydła i
były półprodukty w fiolkach. To wszystko sprawiało rzeczywiście frajdę,
bardzo lubiłem te tablice. Pamięta ktoś z Was jeszcze ?:). Pamiętam że wtedy
uważałem to za świetny pomysł. W sumie zachęciło mnie to też do chemii.

Jutro poszukam ale nie obiecuję że je znajdę, poza tym będą bardzo duże
kłopoty żeby to przetopić bo posiadamy głównie proszki. Wiesz, muszą być
topione w atmosferze ochronnej, najlepiej w argonie.

Pozdrawiam
MdG