Re: Otrzymywanie wolnych metali

Autor: Bartosz Grzegorowski <chemik87_at_gmail.com>
Data: Thu 15 Jan 2009 - 21:55:31 MET

Witam !
Odpowietrzanie pod cisnieniem nie ma sensu, gdyz zywica sama sie odpowietrza
to co zostaje jest na powierzchni i odejdzie po szlifowaniiu, ktore i tak
jest konieczne ze wzgledu na skurcz polimeryzacyjny powodujacy niewielkie
"wykoślawienia" plytek.
Reaktywne probki zalewamy w zatopionych ampulkach, w przypatku reaktywnych
metali w zamknietych szczelnie koreczkiem fiolkach pod toluenem i/lub
kumenem.
Co do przetopienia mysle ze akurat ten problem damy rade rozwiazac gdyz
jesli mielibysmy probki mozemy porozmawiac ze znajomym doktorem ktory
dysponuje piecem z opcja podlaczenia atmosfery ochronnej np Ar.