Re: Nukleofilowość...

Autor: Tomasz Ratajczak <tomaszr_at_man.poznan.pl>
Data: Tue 02 Sep 2008 - 17:59:52 MET DST

Dzięki za wyjaśnienia...
NIestety nie jestem ostatecznie ukontentowany odpowiedzią. Oczywiście jest
to winą nie pełnego przedstawienia problemu z mojej strony. Pracuję nad
przyłączaniem oligonukleotydów do podłoża CPG modyfikowanego gr aminowymi. I
etap to aktywacja podłoża chlorkiem mesylu. I na tym etapie sformułowałem
pytanie, mieszanina aktywująca to chlorek mesylu+pirydyna vel TEA. w
pierwszym przypadku istnieje ryzyko że w jednym etapie zachodzi i aktywacja
i dezaktywacja podłoża gdyż po reakcji podłoża aminowego z MeCl pirydyna
atakuje węgiel alfa do grupy aminowej podłoża uwalniając sulfonamid(Sn2).
Mówi się generalnie że pirydyna jest bardziej nukleofilowa niż TEA ale to
właśnie z TEA reakcja zachodzi tak gwałtownie, czy może się mylę?