uk³ony

Autor: Krzysztof Mazurek <kmazurek660_at_wp.pl>
Data: Sun 24 Aug 2008 - 10:46:42 MET DST

Witam

To prawda ¿e metanol straca inne metale ale mo¿na te¿ inaczej tzn
stracaæ pallad kwasem solnym po zadaniu dwumetyloglioksymu ale toju¿
inna bajka.Faktem jest ¿e robiê do¶wiadczenia do celów dydaktycznych.
Dlatego te¿ staram siê posi³kowaæ do¶wiadczeniem ludzi o ta du¿ej wiedzy
jak Pan Roman.Miêdzy innymi robie to dlatego ¿e ju¿ wiem i¿ firmy
zachodnie zrobi³y sobie z nas ¶mietnik Europy w zamian zabierajac
wszystko co cenne.Jako ciekawostke podam to i¿ widzia³em jak jeden z
pracowników zachodniej firmy próbowa³ pokazaæ naszemu pracownikowi i¿
element roztwarzajacy sie w HNO3 rozcieñczonym jest miedziany poniewa¿
na jego powierzchni tworzy sie zielonkawy nalot.Owszem tylko ¿e tak
równie¿ wyglada pallad .Tylko ta zieleñ jest bardziej soczysta .

Na konieæ dwie uwagi

-gazowy SO2 jest specyficznym reduktorem z³ota i nie zawsze dzia³a np
je¿eli w roztworze zosta³y choæby ¶ladowe ilo¶ci tlenków azotu a ponadto
nie wytraca ca³o¶ci a jakie¶ 30-60%

-ale mam ostatnie pytanie -w jaki sposób bez konieczno¶ci topienia osadu
w miare prosty sposób sprawdziæ czy powsta³y osad jest osadem
z³ota.Pytam poniewa¿ powasta³e osady maja ró¿ne barwy od be¿owych do
ciemnobrunatnych i nie jest to zaden wyznacznik

Pozdrawiam K

Wyskoczy³ z samolotu bez spadochronu!
Zobacz nagranie video:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fextrema10163730.html&sid=461