kolory metali

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Sat 23 Aug 2008 - 21:58:52 MET DST

>np. złoto mają prawo dawać tonację purpury, czy nawet fioletu .., Ale to
>tylko takie moje gdybania ...
>Za mało danych ...

Trochę mi to przypomina kolor tego metalu w układzie koloidalnym. Dyspersje
złota w szkle także są koloru rubinowego. Przy okazji, chociaż to trochę z
innej beczki chciałbym podzielić się swoimi uwagami. Kiedyś
eksperymentowałem z koloidem srebra, dla jednej ze śląskich firm która
koniec końcem wycofała się ze współpracy, przygotowałem szereg preparatyk
dotyczących wytwarzania tego srebra o róznej wielkości cząstki. Udało mi się
otrzymać te koloidy w trzech podstawowych kolorach. Wiecie że kolor żółty po
zmieszaniu z niebieskim, dawał zielony. Teoretycznie gdyby się udało
przenieść te dyspersje do tworzyw sztucznych to było by fajnie bo można by
uniknąć pigmentów i barwników syntetycznych. Nawiasem mówiąc i to mi się
udało. Czytałem że granatowy kolor może mieć także koloidalna cyna i nikiel.

Pozdrawiam
MdG