Re: Åšwiecenie napoju

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 12:04:55 MET DST

>Chyba napisałem to samo, mniejszą ilością naukowo brzmiących zdań, troche
>młodszy jestem :)

No problem. Ja też lubie bardziej bezpośrednio, to było dla tych starych
wyjadaczy na forum żeby się nie przyczepiali.

>Owszem, nawet z dwa albo trzy. Ale sam skład coli też jest ważny. W
>normalnej coli efekt będzie mniejszy niż w coli light. >Warto zrobić
>doświadczenie wrzucając mentosa to wyizolowanych składników: kofeiny, kwasu
>ortofosforowego, i tak >jeszcze jakiś konserwantów, już nie pamiętam całego
>składu. Pozdrawiam.

Przewybornie. Proszę Państwa wśród nas jest kolejny, utalentowany, młody
człowiek :). Tylko te składniki w roztworach wodnych należało by nasycić
CO2. Cola light jest bardziej rozwodniona wobec tego jest mniej składników
które mogą obniżać rozpuszczalność CO2. Z tego co pamiętam, czysta kofeina
jest bardzo mało rozpuszczalna w wodzie, nie bawił bym się w izolowanie z
niej kofeiny. Całkowity skład napoju Coca-Cola nie jest do końca znany
szerszemu gronu odbiorców, tak samo receptura wytwarzania koncentratu,
większość firm Coca-Cola company jest de facto tylko rozlewniami to tyle co
wiem o samym napoju. Głównymi składnikami są: karmel, woda i CO2. Jeśli
chodzi jeszcze o te składniki to Z tego co PISaliście gwałtowna desorpcja
dwutlenku z wody następuje po wrzuceniu mentosa, czyli nie jest on w stanie
tak szybko się rozpuścić. Więc jeśli są to inicjują one tylko wydzielanie
CO2 a następnie podejrzewał bym raczej głównie mechanizm fizyczny.

Pozdrawiam
MdG