Re: Åšwiecenie napoju

Autor: pavlo36 <pavlo36_at_o2.pl>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 00:23:34 MET DST

> Ja bym tłumaczył to trochę inaczej.
>
> Pkt 1-5 i tak dalej

Chyba napisałem to samo, mniejszą ilością naukowo brzmiących zdań, troche młodszy jestem :)

> Możliwe też że po prostu mentosy mają w sobie taką substancję która
> gwałtownie obniża rozpuszczalność CO2 w wodzie.

Owszem, nawet z dwa albo trzy. Ale sam skład coli też jest ważny. W normalnej coli efekt będzie mniejszy niż w coli light. Warto zrobić doświadczenie wrzucając mentosa to wyizolowanych składników: kofeiny, kwasu ortofosforowego, i tak jeszcze jakiś konserwantów, już nie pamiętam całego składu. Pozdrawiam.