RE: {Spam?(0)} RE: Przetwarzanie tworzyw sztucznych

Autor: Artur Palasz <spektrochem_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 01 Apr 2008 - 06:45:05 MET DST

ekhm, chyba nie odebrałeś całej wiadomości :P
"

Witam Grupowiczów

        Mam pytanko dotyczące przetwarzania tworzyw sztucznych. Dostałem
"zadanie' aby wypełnić tuleję kształtu "U" dł około 10 cm śr 1,5 cm jakimś
tworzywem plastycznym, w tulei tej następnie ma być wykonany otwór dla
metalowego trzpienia. I teraz moje pytanie: czym to wypełnić? Wypełnienie
żywicą nie wchodzi w grę, ponieważ żywica po zastygnięciu jest krucha.
Wytypowałem wstępnie polipropylen, który jest dość elastyczny (źródłem były
opakowania po wkładach do zniczy). Rozdrobniony polipropylen roztopiłem w
naczyniu i zalałem małą testowa tulejkę. Efekt niestety był mierny :( .
Uzyskałem bardzo kruchą strukturę (po wylaniu płynnego polipropyleny na blat
otrzymuje strukturę, która bardzo łatwo się łamie). Czy w trakcie
podgrzewania należałoby dodać jakiś plastyfikator, czy może ogrzewać to w
zamkniętym naczyniu? Czy ktoś z Was zajmuje się przetwarzaniem tworzyw
sztucznych i mógłby coś poradzić, ewentualnie polecić jakąś literaturę.

Pozdrowionka Emil Ślączka
"
co miałby jeszcze dodać?

-----odebrałem całą, ale, niestety podajesz za mało informacji.
Polietylen byłby dobry, ale nie jako zalany. PE najlepsze parametry uzyskuje
po wtrysku na gorąco pod ciśnieniem. Nie piszesz nic z czego jest owa
tulejka "U"
Musiałbyś dokładniej opowiedzieć również o zastosowaniu tegoż elementu
odlanego, wówczas mógłbym Ci coś teoretycznie dobrać oczywiście praktyczne
dobranie tworzywa też wchodzi w grę.

W przypadku zainteresowania zapraszam,
Pozdrawiam,
Artur Pałasz