Acetonitryl w GC

Autor: chemik_chem <chemik_chem_at_o2.pl>
Data: Tue 01 Apr 2008 - 08:11:41 MET DST

Witam serdecznie

Kilka slow wstepu

Mam analize Acetonitrylu na GC, zadnych towrzyszacych substancji, jeden pik :-)
czas retencji to okoo 4.5 minuty, warukni analizy sa raczej kiepskie (nie ja wymyslilem ta metode :-) ) , ze wzgledu na panujace w mojej pracy warunki, normy i inne pierdoly nie moge sobie dowolnie zmieniac warunkow analizy tzn, zmienic np programu temperaturowego, a uwazam ze moglbym polepszyc warunki :-) ,

Mam jednak pytanie natury teoretycznej, czy da sie jakos obliczyc - (patrz przewidziec) jaki bedzie czas retencji acetonitrylu jezeli np zmienie program temperaturowy z
65 - 150 oC (10oC/min) na 100 - 150 (10oC/min) ???

POzrdawiam

Marcin