Re: Re: Jak rozpuścić papier kredowy

Autor: Paweł Hańczur <sinuhe-1980_at_tlen.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 15:20:34 MET DST

Paweł Hańczur pisze:

> Próbowałem, nawet "szumi" CO2, ale ta kreda chyba jest na wierzchniej
> warstwie papieru i papier po octowaniu nadal jest mocny. Być może dużo
> zależy od papieru.

Pogooglałem i mam zalążek pomysłu.
Głównym składnikiem papieru jest celuloza. Celuloza z kwasem octowym w
obecności chlorku cynku lub kwasu siarkowego tworzy octan celulozy.
Octan celulozy rozpuszcza się w acetonie.
Ma to sens?

Ocet, topnik lutowniczy lub elektrolit z samochodowego akumulatora. No i
aceton - z tym to może być problem;)

--
PH