Re: Jak rozpuścić papier kredowy?

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 17:36:56 MET DST

>Witam.
>Mam następującą zagwozdkę. Jak za pomocą domowych odczynników
>chemicznych rozpuścić papier kredowy? Temperatura do powiedzmy 100'C. W
>okolicach trochę miedzi i toneru drukarkowego którego nie należałoby
>zniszczyć.

Wykonuję od prawie 2 lat tą metodą, obwody drukowane (HP1020 na standardowym
tonerze). Metoda jest banalna ale przy odrobinie wprawy wyniki są niemal
doskonałe. Nigdy nie miałem potrzeby rozpuszczać papieru kredowego,
zwłaszcza że należało by raczej napisać "papier kredowy" gdyż papier
termotransferowy cienki zdaje się właśnie nie mieć wiele do czynienia z
starym i dobrze znanym papierem kredowym. Zdaje się to być raczej substrat
kompozytowy, polimerowy.

Po "naprasowaniu" tonera płytkę wrzuć do ciepłej wody (60 deg C) z
detergentem, ja używam czystego laurynianu sodu ale tylko przypadkowo, woda
z mydłem będzie przypuszczalnie równie dobra. Całość niech poleży do
namięknięcia papieru, około 10 minut a po tem jeśli dobrze nałożyłeś toner
to Możesz spokojnie wyczyściś starą szczoteczką do zębów. Próby jakie miałem
z tą metodą pokazały że płytka przetrwała szczotkowanie z maksymalnym
dociskiem. Jeśli toner się dobrze nałożył to się będzie trzymał mimo
wszystko, jeśli nałożył się źle to i tak odleci w procesie trawienia.

W każdym bądź razie, nie ma potrzeby rozpuszczania papieru. Jeśli mimo to na
upartego miałbym się do tego dobrać to użył bym kompleksów miedzi przeciwko
celulozie która napewno jest jednym ze składników papieru
termotransferowego.

I jeszcze jedno. Najlepszy papier to najcieńszy papier. Folię drodzy Panowie
można spożytkować lepiej. Szczerze odradzam robić nią termotransfer.

Pozdrawiam
MdG